Vanochtend ben ik Spanje ingewandeld en inmiddels heb ik me geïnstalleerd in een klooster waar zo alleen Nederlandse vrijwilligers te vinden zijn ongeveer.
Gisteren was een loodzware etappe, hoewel het maar 9 kilometers waren. Berg op, berg op, berg op en ... nog een berg op. Ik dacht steeds: ´wat doe ik hier?´ Maar gelukkig doemde uit het niets ineens een terrasje op met een geweldig uitzicht en dat bleek de herberg te zijn! Na een heerlijke douche en een wasje, heb ik gezellig op het terras gezeten met Trudy en Tracy (Zuid-Afrika) en Joe (Australië). ´s Avonds hebben we met veertien pelgrims gegeten en gedronken en daarna hebben we ons bed opgezocht.
Vanochtend weer lekker ontbeten en voor achten waren Joe en ik weer op pad. Op een gegeven moment kwamen we ook de andere pelgrims weer tegen en heb ik een stuk alleen gelopen. Bij de bron waar je Spanje inloopt, kwamen we elkaar weer tegen en het laatste stuk hebben we met z´n vijven gelopen: Trudy, Tracy, Polly (Zuid-Korea), Erna (NL) en ik.
Het is erg leuk om onderweg zoveel mensen tegen te komen en het saamhorigheidsgevoel is groot. Soms loop je samen en soms is het ook lekker om even alleen te lopen.
Vanavond om 19.00 uur is er eten in een restaurant en daarna zoeken we ons bed weer op.
Morgen gaat de route naar geen idee eigenlijk. Ik heb het routeboek nog niet zo goed gelezen, ik was heel blij dat ik tot zo ver gekomen ben!!
Ik hoop dat in NL alles goed gaat met iedereen en tot de volgende keer!
Groeten Carlijn
Spanje!
7 april 2011 - Roncesvalles, Spanje
