Santander

5 augustus 2012 - Santander, Spanje

Beste mensen,

De eerste 250 km zitten er alweer op en de tijd vliegt. Meestal moet ik iemand vragen welke dag het is, dus dat is vast een goed teken. Vandaag zijn we aangekomen in Santander en de hele ochtend hebben we in de regen gelopen. Ik hoop dat m´n schoenen morgen weer enigszins droog zijn. Maar we hebben geen klagen, dit was de eerste regen waar we doorheen moesten.

Vanaf San Sebastian loop ik met een groepje mensen. Sommige zijn alweer weg, of lopen voor ons. Soms komen er mensen bij, soms zijn we mensen zat en lopen we iets harder. De laatste dagen loop ik steeds met Michael uit Zwitserland en Benoit uit Frankrijk. In de herbergen komen we Adam en Ania, een Pools stel, steeds weer tegen. Ook andere mensen kom je steeds weer tegen. De mensen die hier lopen komen voornamelijk uit Europa en niet zoals op de Camino Frances overal en nergens vandaan.

Gistermiddag kwamen we aan in Guemes en werden we onthaald in de herberg van Pater Ernesto met water, wijn en een maaltijd. Een ware oase in de middle of nowhere. ´s Avonds kregen we uitleg over het werk van de pater en daarna hebben we met z´n allen samen gegeten. Na een heerlijke nachtrust stond er vanochtend een fijn ontbijt klaar.

Ik heb het prima naar mn zin, het lopen gaat goed (afgezien van ontzettende spierpijn in mijn voeten, wellicht heeft FysioRob nog een tip?!) en ik ontmoet weer allerlei mensen. Ik ben nogal verstoken van internet, dus vele verhalen krijgen jullie dit jaar niet te lezen.

Morgen wacht ons een lange etappe van 33 kilometer, maar je schijnt een stuk af te kunnen snijden. Dat laatste gaat het waarschijnlijk worden!

Allemaal nog een fijne middag en avond en tot later!

Groet! Carlijn

1. Maarten n:
    Hey Carlijn,

Leuk man, klinkt goed! Veel succes en plezier daar!
    Groetjes maarten (en esther)
  2. Kees:
    Dag Carlijn,
    Leuk om weer wat over je reis te lezen. Het lijkt mij erg leuk, maar ook wel erg vermoeiend. Veel plezier nog
    mvg kees
  3. Kars:
    You go girl!
  4. Jenny:
    Hallo Carlijn,

Je hebt alweer heel wat kilometers gelopen, hoeveel is het in totaal?
    Volgens ons kun jij ook met gemak de vierdaagse in Nijmegen lopen, zo goed ben jij wel getraind (misschien volgend jaar?)
    Wij hebben vandaag ook een fikse bui gehad tijdens de jaarlijkse boekenmarkt in Deventer.
    Nou Carlijn nog veel wandelplezier en de groeten van Dick en mij.
  5. Gerhard:
    Harlo Carlijn,
    als ik zo op het kaartje kijk, ben je al een mooi stuk op weg. een derde zit er al op, maar wat een ongelooflijke prestatie, ruim meer dan een halve marathon per dag. Maar nu wil je een stukje afsnijden, maar dat doen we bij het hardlopen ook niet, juist liever een lusje extra. Maar deze keer is het je vergeven.
    Ik ben niet fysioRob, maar ik denk dat je een goede afwikkeling moet nastreven, maar dat hangt ook weer samen met de stijfheid van de schoenen. Bij een goede afwikkeling masseer je a.h.w. de gehele voet. En de vetertjes niet al te strak.
    Ik lees niets meer over de stijve spieren in het begin, dus die horde is genomen. Wens je veel succes met de komende kilometers, maar dat gaat lukken met zoveel positieviteit om je heen en mensen met een diepere kijk op het leven, vaak bij het meditatieve af.

Groeten.
    Gerhard