Andalucia!

29 augustus 2012 - Tarifa, Spanje

Beste mensen,

Het laatste verhaal is alweer even geleden en inmiddels geniet ik van het wandelloze leven (nou ja, ik loop nog veel, maar de wandelschoenen blijven uit). Vorige week dinsdag kwam ik aan Finisterra, waar ik m´n oorkonde in ontvangst heb genomen en op het meest westelijke puntje van Spanje heb gestaan. De volgende dag weer met de bus terug naar Santiago (er zijn mensen die vinden dat ze dan ook maar weer terug moeten lopen) en diezelfde dag begon mijn busreisje van 16 uur naar Cordoba waar ik donderdag om 10.00 uur aankwam. Na het hostel te hebben gevonden, ben ik de stad gaan verkennen en dat bleek zeer de moeite waard. Het mooiste gedeelte is de oude joodse wijk waar het telkens weer een verrassing waar de straatjes je naartoe leiden: hofjes met bloemen, gezellige barretjes en patio´s vol planten, In deze wijk staat ook de Mezquita, van oudsher een moskee, maar ergens ooit (wellicht na 1492) verbouwd tot katholieke kerk. De originele arabische stijl is voor een deel bewaard gebleven, maar de minaret  moest het ontgelden: daar hebben ze maar een andere toren omheen gebouwd. Vrijdag heb ik vooral een relaxdag gehouden: uitslapen, rustig wandelen en ´s middags naar de hammam. Dat laatste was ook weer een ervaring op zich en hoewel de Veluwse bron veel meer dan vier baden heeft, wint de hammam. Prachtige arabische baden (vier dus), thee, een massage, fijn muziekje en een beetje ronddobberen. Op zaterdag ben ik naar Granada vertrokken waar ik ging logeren bij Lila en haar dochter Mariem. Lila ken ik van het wandelen en het was super dat ik bij haar kon slapen. En het leukste van logeren bij een local is toch wel dat je het echte Spaanse leven leeft. Zaterdagavond zijn we met vrienden door de oude stad gewandeld en hebben op terras tot diep in de nacht drankjes gedronken (bij ieder drankje krijg je een tapas, dus dat is dan direct het diner dat begint om 0.00 uur). Zondag heerlijk uitgeslapen, genoten van een ontbijt Andulician style en daarna rondgewandeld bij het Alhambra. Bij het zien van de rij mensen die vrijwillig drie uur stonden te wachten, besloot ik dat de binnenkant van het Alhambra maar moest wachten tot een volgende keer. ´s Avonds zijn we naar een stadje gereden waar vrienden van Lila optraden in een lokale kroeg. Op het terras vol Spanjaarden luisterden we naar Fado-muziek en genoten van de afkoelende nacht. Maandag heb ik ´s ochtends op Mariem gepast (een vijf-jarige temperamentvolle dame die de baas is in huis) en na de lunch heb ik een stuk door de stad gewandeld, evenals gisteren. Gisteravond kwam ik in een soort van hippie-punkbar terecht waar we op straat tapas aten en vrienden van Lila voorbij kwamen.

Vanochtend om 7.00 uur vertrok de trein naar Algeciras, waar ik vervolgens de bus heb genomen naar Tarifa. Morgen ga ik waarschijnlijk een dagje naar Marokko (14 km hier vandaan) en daarna direct door naar Cadiz waar ik twee nachten verblijf. Zaterdag vertrek ik richting Sevilla, om vanaf daar vervolgens dinsdag weer naar huis te gaan. En dan zit het er weer op. Maar eerst roept het strand!!

Groet!
Carlijn

1. Rob:
    29 augustus 2012
    Zo te lezen vermaak je je prima, gaaf hoor! Geniet nog van je laatste dagen en het niet werkende leven :)!
  2. Tineke:
    29 augustus 2012
    Hoi Carlijn geniet nog maar een hele tijd.
    Leuk om te lezen hoe het daar in Spanje is.
    Veel groetjes van tineke
  3. Roger:
    29 augustus 2012
    Wat ontzettend leuk om jouw verhalen te lezen en de foto's te bekijken! Wat ontzettend stoer dat je dit gewoon doet! Ik ben jaloers! (op de leuke manier hoor) Geniet er lekker van! groetjes, Roger
  4. Jenny:
    30 augustus 2012
    Hallo Carlijn,

Bijna aan het eind van je mooie reis, we hebben met plezier je reisverhalen gelezen, hopen ook nog mooie foto's hiervan te bekijken.
    Geniet nog even daar in het mooie Spanje en een heel goede thuisreis gewenst.

Dick en Jenny
  5. Rian Kruithof:
    30 augustus 2012
    Ahhh!!!! Geweldig!!!! Geniet er nog even van. Als je terug bent moeten we maar snel een keer afspreken. Ben benieuwd naar je (live) verhalen :-)
    Maar eerst ga ik even een weekje met Jody naar het Gardameer. We vertrekken zondag.
    Geniet nog even daar en goede reis terug!!
    Knuf,
    Rian.
  6. Olgica Sojic-Bubic:
    1 september 2012
    Fijna dat je deze rijs kan maken. Spanie is een inspirerende land voor mij, zolas ik merk , voor jou ook.Ga maar door en geniet je volop.
    Dikke knuffel,
    OAS ha..haaaa